اتوماسیون صنعتی اتوماسیون صنعتی .

اتوماسیون صنعتی

کنترلر دما

کنترلرهای دما، در هر سناریویی که نیاز به اندازه‌گیری دما و کنترل فرآیند وجود دارد، اهمیت زیادی دارند. به‌عنوان مثال، در مواقعی که حفظ دما در مرزهای مشخصی اهمیت دارد و حتی در صورت تغییرات محیطی، دما از مقدار تعیین‌شده خود خارج نشود، کنترلرهای دما وظیفه تنظیم مداوم و به‌موقع را بر عهده دارند. به‌طور کلی، دو نوع کنترل دما وجود دارد: حلقه بسته و حلقه باز.

حلقه باز، یک نوع ساده‌تر از کنترلر دما است که بدون درنظر گرفتن دمای مطلوب نهایی، گرما یا سرمای مداوم را فراهم می‌کند، مشابه یک سیستم گرمایشی در خودروها. به‌عنوان مثال، در هوای سرد، می‌توان گرما را به‌طور کامل افزایش داد تا دمای داخل خودرو به 30 درجه برسد. البته، در هوای گرم، این عمل باعث افزایش دما به بیش از 30 درجه خواهد شد. از سوی دیگر، کنترل دما حلقه بسته پیچیده‌تر است. در یک سیستم حلقه بسته، دمای خروجی به‌طور مداوم اندازه‌گیری و تنظیم می‌شود تا خروجی به‌صورت ثابت در دمای تعیین‌شده حفظ شود. این نوع کنترل باعث می‌شود که سیستم به‌طور مداوم از وضعیت خود آگاه باشد و تغییرات را تنظیم کرده و دما را در مرزهای تنظیم‌شده حفظ نماید.

در زمینه صنعتی، کنترلر دما آتونیکس گسترده‌ترین استفاده را در سیستم‌های کنترل صنعتی دارد، تا مقادیر تولید را در محدوده‌های مورد نیاز برای فرآیندهای مختلف تولید تنظیم و کنترل نماید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۸:۲۴ توسط:دلسا کریمی موضوع: نظرات (0)